Modele biznesowe

Modele biznesowe

Określ ramy działania swojej firmy, tak aby przynosiła najwięcej zysków. Nie wiesz, od czego zacząć? Szukasz najlepszego modelu działania dla swojej działalności? Napisz do nas, pomożemy Ci to ustalić.

Umów rozmowę

Dlaczego powinien się tym zainteresować każdy prowadzący firmę?

Modele biznesowe to, obrazowo mówiąc, maszyny do robienia pieniędzy przez daną spółkę. Dzięki nim generuje ona wartość, tworzy produkty lub usługi oraz przekształca je w przychody. Modele biznesowe obejmują różne elementy, takie jak segmenty klientów, oferty produktów lub usług, kanały dystrybucji, relacje z klientami, źródła przychodów i struktura kosztów. Każda usterka w modelu biznesowym oznacza poważne zmniejszenie się przychodów w spółce. Zaleca się, aby każde przedsiębiorstwo przed założeniem spółki, a potem minimum raz na 2 lata weryfikowało swój model biznesowy ze specjalistą.

Formularz kontaktowy
Dokładny plan działania

Modele biznesowe

Kontroluj swoje wpływy i wydatki w najbardziej efektywny sposób. Pomożemy Ci stworzyć rachunek cashflow i dokładnie nauczymy Cię z niego korzystać.

  1. Sprzedaż produktów fizycznych: Ten model polega na produkcji i sprzedaży fizycznych produktów. Spółka generuje przychody poprzez sprzedaż produktów klientom, którzy płacą za ich zakup.

  2. Subskrypcja: Ten model opiera się na oferowaniu produktów lub usług w ramach płatnej subskrypcji. Klienci płacą regularne opłaty za dostęp do określonego zakresu produktów lub usług.

  3. Platforma internetowa: Model ten polega na utworzeniu platformy internetowej, która łączy dostawców i klientów. Spółka zarabia na prowizjach lub opłatach za transakcje przeprowadzane na platformie.

  4. Reklama: W tym modelu spółka oferuje bezpłatne produkty lub usługi dla użytkowników, a dochody generuje poprzez reklamy. Firma zarabia na opłatach za reklamy wyświetlane na swojej platformie lub witrynie internetowej.

  5. Freemium: Model ten polega na oferowaniu darmowej podstawowej wersji produktu lub usługi, a następnie na oferowaniu płatnych dodatkowych funkcji lub zaawansowanych wersji dla klientów, którzy chcą rozszerzyć swoje możliwości.

  6. Model Marketplace: W tym modelu firma działa jako platforma łącząca dostawców z klientami, którzy dokonują transakcji na tej platformie. Firma pobiera opłaty od sprzedających za udostępnienie platformy i ułatwienie transakcji.

  7. Licencjonowanie: Ten model polega na uzyskiwaniu dochodów poprzez udzielanie licencji na wykorzystanie swojego produktu lub technologii innym firmom. Firmy płacą opłaty licencyjne w zamian za prawo do korzystania z określonych zasobów lub technologii.

  8. Franchise: W tym modelu firma oferuje innym przedsiębiorcom możliwość prowadzenia działalności na podstawie jej marki, know-how i wsparcia. Franchisingobiorcy płacą opłaty licencyjne i prowizje w zamian za korzystanie z marki i wsparcia.
  9. B2B (Business-to-Business): Model ten koncentruje się na dostarczaniu produktów lub usług innym firmom. Firma sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio innym przedsiębiorstwom jako część ich procesu biznesowego.
  10. B2C (Business-to-Consumer): W tym modelu firma dostarcza produkty lub usługi bezpośrednio do konsumentów. Klienci indywidualni są docelowymi odbiorcami produktów lub usług oferowanych przez firmę.

Napisz do nas

Odpowiemy najszybciej jak to możliwe na Twoje zapytanie. Do miłego usłyszenia!
Umów rozmowę